Ardatz honek hezkuntza-eremu formalaren eta ez-formalaren artean kulturarekin eta arteekin izandako elkarrizketak, gurutzaketak eta transferentziak jorratzen ditu, bizitza osoan zehar eskubide kulturalak erabat baliatzeko berme gisa.
Nazioarteko bi adostasun handik kultura-politika berrietarako esparrua ezarri dute, eta politika horiek, oinarrizko eskubideen ikuspegitik, argi eta garbi ezarri behar dute hezkuntza-politikekiko lotura. Lehenik eta behin, Mexikoko kultura-politikei buruzko munduko topaketaren ondoriozko adierazpena (MONDIACULT 2022), 13. artikuluan honako hau adierazten duena: “kulturaren eta hezkuntzaren arteko sinergiak sustatzearen garrantzia azpimarratzen dugu, testuingurura egokitutako hezkuntza baten agindua aitortuz, ondare kulturala, historia eta ezagutza tradizionalak barne hartzen dituena”. Bigarrenik, Espainiak sinatutako UNESCOren Arte eta Kultura Hezkuntzarako esparru berriak (Abu Dabi- 2024ko otsaila), bere helburu estrategikoen bidez aurreko puntuak zehazten dituenak, gogorarazten du gaur egun hezkuntza-politiketatik hitz egiteak honako hau dakarrela:
LOMLOEk gaitasun artistiko-kulturala jasotzen du. Era berean, PISA 2022 berrikuntza-arloak pentsamendu sortzailerako gaitasuna jaso zuen. Azkenik, Arte-irakaskuntzei buruzko Lege berriak Europako estandarrekin bat datorren hezkuntza eta prestakuntza artistikoko eskaintzaren aldeko apustua egiten du, irakaskuntzen arteko bizikidetza harmonikoa bermatzeko testuinguru eta lurralde bakoitzean.
Esparru horren arabera, ardatz horren barruko lanen oinarri izango liratekeen ekintza-ildoetako batzuk izango lirateke legeria eta politikak egokitzea, ikaskuntza-inguruneak egokitzea – artistekin izandako ikaskuntza-esperientziak barne –, edo kulturaren eta hezkuntzaren sektoreen arteko aliantzak garatzea.